Gammal? Nej, jag är ung.


Jag vaknade av att solen smekte mitt anlete.
En härlig start på födelsedagen. Rullade ur sängen och tänkte:
Märks att man inte är 20 längre.

Att fylla tjugofem innebär egentligen inte så mycket i praktiken.
Det mesta sitter i huvudet. Man får visserligen betydligt billigare självrisker vid försäkringar.
Det kan ju vara trevligt. Om nåt oförutsett skulle hända.

I övrigt är det här med att fylla en år en kamp.
En kamp där man står i båda ringhörnorna. Psykologiskt.
Ringhörna. Finns väl no such thing? En ring ska väl vara rund?
Skitsamma.

Jag är tjugofem år gammal.
Jag är förbannat gammal.
Halvvägs till 50, närmare 30 än 20.
Ja, ni vet, alla ångestknappar intryckta.


Men skit nu i allt sånt.
Jag är ung i sinnet.

Jag hade en bra födelsedag.
Det gillar jag.
Goddag.

_______________________________________________________________


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0