Is this the thanks I get?

Jag lyssnar på svensk musik. Fantastisk svensk musik.
Rogivande. Magnifikt.

Erik Hassle och Melissa Horn.

Satan vad jag har bränt skivor i mina dagar.
Har sorterat ett 70-tal ikväll. Väldigt blandad kompott får jag säga. Men kul.
Min nya tjej ska få höra allt.

När vi ändå är inne på musikbiten kan jag berätta om ett litet dilemma.
Jag tycker faktiskt att Darin's tolkning av 'Viva la vida' är bra. Faktiskt.
Att ta sig an en av 2000-talets bästa låtar såhär långt är modigt.
Att lyckas undvika att mangla den är skickligt.
Jag gillar inte Darin, och blev rädd när jag hörde om det här spektaklet. Han överraskade.
Sen kan man ju undra vad det är för fel på att skriva egna låtar?
Till och med JAG gör ju det.

If the lies don't touch you the truth will.

Apropå det här med ny tjej;
Jag har en ny kärlek i mitt liv. Hon heter Mona.
Föll pladask nästan direkt och vårt förhållande växer sig allt starkare.
Lammkött i jämförelse med mina tidigare kärlekar, men det behövs kanske.

_______________________________________________________________

Kommentarer
Postat av: mariell

DU ÄR FULLKOMLIGT KLOCKREN!

Claes har en beundrare!!

2009-10-20 @ 10:35:26
Postat av: Yenz

Är det pga Blue Moon kanske? ;)

2009-10-20 @ 18:08:56
URL: http://jenzza.blogg.se/
Postat av: André

det här med att döpa.. har ju alltid varit min grej.. lite diffust vem som knäckte namnet..

2009-10-20 @ 19:05:31
URL: http://kroniz.blogg.se/
Postat av: Ann-Britt

vilken grann bil

2009-10-22 @ 00:17:02
Postat av: Ann-Britt

vilken grann bil

2009-10-22 @ 00:17:54
Postat av: Anne

Är det den nya bilen? Fin och du, lycka till med tjejen ;)

2009-10-22 @ 10:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0