Om sex år är jag 30.

24.
Känner mig faktiskt inte en dag äldre än 23.
Men det är jag. Ganska exakt till och med.

Gårdagen var till belåtenhet.
Tack för alla gratulationer - det är så man agnar ankorna från veden, eller vad det heter.
Ni som inte gratulerade kan dra åt helvete.

Åldern är bara en siffra - en obetydlig sådan.
Det är i alla fall vad jag intalar mig själv.
Jag såg en herre kamma sin mustasch igår. Det var roligt.

Nejdå, det är lätt att glömma. Jag dömer ingen.
Det blev inget direkt firande igår. Sparar det till ett senare tillfälle.
Gig på Stora Trädgårdsgatan? Kanske det.
Tänkte i alla fall fira mig själv i helgen. London calling.
Fish and chips ska tydligen vara gott.

Fulham - Liverpool på Craven Cottage.
En dröm som går i uppfyllelse. You'll never walk alone.
Där ska vi stå och sjunga, jag och Homo.
1-3 - Torres två och Gerrard ett.

Sedan ska den Storbritannska huvudstaden utforskas.
Har aldrig varit där, så det ska bli en härligt kulturell upplevelse?
Lät jag gammal? Det är ok, jag är ju 24 nu.
________________________________________________________________


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0