Davis Cup-idioter och grönt laminatgolv.

Dags för lite samhällskritik.


Vad är det för fel på fredliga demonstrationer?
Varför måste folks syfte med demonstrationer gå hand i hand med äcklig dubbelmoral?

- Vi vill visa våra vänner därnere att vi bryr oss.
Det sade en maskerad demonstrant igår i teve. Därefter visades bilder på färgbomber och raketer,
som tragiskt nog riktades mot polisen och polisens hästar.


Fråga ett: Är det inte krig vi vill förhindra genom demonstrationer och protester?
Fråga två: Står man verkligen för sin åsikt om man är maskerad?
Fråga tre: Vad är det för poäng med att vandalisera en polisbil? Slutar kriget då?


Är det verkligen rimligt att behöva kalla in hundratals poliser från övriga landet?
Hur mycket av våra skattepengar går åt för att överhuvudtaget kunna ha så många poliser i beredskap?
Jag ser ingen vinnare i det här. Möjligen media, som också är en stor bov.
Hade inte dom haussat upp den här skiten så förbannat från början hade det inte fått sådana här proportioner.


Och för helvete, blanda inte ihop sport och politik. Det har väl aldrig slutat bra?

Jag vet också att massor av människor haft fredliga avsikter med demonstrationerna kring Davis Cup-matchen.
De människorna respekterar jag. Det är dom andra jag idiotförklarar.


Nu lämnar vi det. Jag blir bara irriterad.

Annars då?
Jo, dagarna går och sommaren kommer närmare och närmare. Visst, det går fantastiskt trögt,
men snart fyller jag fan år, och efter det brukar våren knacka på lite försiktigt.
Det är nog mest därför jag ser fram emot min födelsedag, inte alls för att fylla år och bli äldre.
Den tiden är förbi. Kan gå med på att fylla 25 en dag, men sen får det fan vara stopp.
Tänk när man gick på gymnasiet. Då var 25-åringar gamla.
Nu har jag ju turen att bara fylla 24, så jag betraktas fortfarande som relativt ung.
Åldersnoja vid 24. Det här kommer bli bra Claes. Vi håller på dig.


Renate och jag har inte varit särskilt bra vänner den senaste veckan.
Skälet till hennes grinighet förklarades idag. Renates batteri är totalkasst.
Det är snart dags för mig och Renate att skiljas. Det räcker med klydd nu.


Just det, jag har drabbats av nån sjukdom eller nåt.
Har grävt ner mig i en bok. En bok! Har gått och blivit bokmal.
Frågar mig fortfarande om det någonsin hänt att jag läst 214 sidor i en bok rakt upp och ner.
Igår hände det. Idag har det fortsatt. Inte fullt så många sidor, men tillräckligt för att fortfarande anses sjuk.
Men boken är förbannat bra - Män som hatar kvinnor.



Happy New Dog gigade i V.Hamnen förförra sommaren. En bra tid. Snygg sko.


Nu ska jag fortsätta titta på Beck.
Nån form av partajj på lördag kanske?
Nån som är sugen?
_______________________________________________________________


Kommentarer
Postat av: Norrland

Ny startsida? :)

http://www.happynewdog.se/news/





2009-03-10 @ 14:18:26
Postat av: Anonym

VILKEN snygg bild!!! :)

2009-03-12 @ 21:35:09
URL: http://nist.blogg.se/
Postat av: tinny

du bör läsa hela triologin, sjukt bra!

2009-03-13 @ 23:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0