Alfakassan går bra nu.

Blir lika förvånad varje gång jag vaknar upp på en madrass på mor och fars golv.
Inte för att det har hänt särskilt ofta, men ibland är det betydligt smidigare för kroppen att somna in i Vellinge, och tillika vakna upp här.

Igår var jag på riktigt bra studentfester.
Tre lagmedlemmar har tro det eller ej, genomgått 12 utbildande år. Exakt hur utbildande dom varit låter vi vara osagt.
Hos en av dom serverades det i alla fall galet god mat. Utnämnde den till den i särklass bästa studentmat jag haft äran att äta. Tack. Simon stod som vanligt för ett succé-gig. Favorit i repris nästa vecka.

Besökte Strandbaden för första gången sedan branden. Ser riktigt bra ut, men hur fan har dom tänkt när dom har byggt trappan?

Jag finner mammas dator ganska rolig.
Köpte ett par ordentliga högtalare till henne på Mors dag.
Här hittar man ett och annat guldkorn signerat bland andra Cornelis Vreeswijk, Cliff Richards och Björn Afzelius.
Riktigt bra skit.

Jag ska förresten ta ett allvarligt snack med snubben som schemalagt våra seriematcher den här säsongen.
Ikväll spelar vi vår tredje raka fredagkvällsmatch - på Österlen, ungefär 8 mil enkel resa.
Öja står på schemat ikväll och planeraren skulle haft sig en spark i röven.
Har köpt döösnabba nya skor. Blir bra.


Dagens:                                 Vangelis - Conquest Of Paradise

Ikväll ska jag till Slagthuset och sjunga: 'Jau haur vadd i Öja, jau haur vadd i Öja, jau haur vadd i Herresta jeskivaregåår', och dansa discodans. 
_______________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0