Jag har en ny bas.

Nu kommer dom första orden från Stora Trädgårdsgatan.
Jag bor här nu.
Det känns bra.

Har inte riktigt kunnat installera mig riktigt än. Detta på grund av byggprojekt som varit igång.
Projekten kommer fortsätta nån vecka till, dock inte i samma utsträckning.
Inget byggdamm, bara lite färgkladd på väggarna.
Jag har skaffat mig ett sovrum. Det är bra.
Allt som har med gipsskivor och skruvtvingar att göra kräker jag på.
Det finns anledningar till att jag inte blev byggare.
Jag är dessutom expert på att skura golv.

Fokus har varit på flytten, att komma i ordning. Skaffa hemkänsla.
Hela grejen känns fortfarande märklig, men det kommer bli bra det här.

Det har hänt en del annat också, som kommit lite i skymundan.
Nytt år, nya möjligheter.
Det är väl så man säger?
Nyår spenderades i alla fall på massa olika ställen.
Huvudsaken var att jag och Jens hade skoj med trevliga människor. Resten kan egentligen kvitta.

Jag premiärpromenerade hem till lägenheten och däckade mitt i ett Max-mål.
Underbart.

Imorgon kallar IKEA och färgbutiken på mig.
Nu ska jag slå huvudet i väggen och sova.
Natti.
_______________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0