Min största kärlek.

Renate heter hon. Hon är vacker som en dag, är sådär lagom högljudd och gör alltid precis som jag säger.
Vinröd är hennes favoritfärg. Älskar när vinden blåser i håret på henne. Full av kärlek.
Nu fryser hon. Det är två minusgrader och hon står här utanför och tittar surt på mig.
Om några timmar ska jag ta hand om henne. Värma henne.
Vi ska åka och få henne friskförklarad. Hon har varit lite krasslig.

Det är något visst med att äga en bil. I alla fall för mig.
Jag döpte henne direkt till Renate och de två år vi snart haft tillsammans har varit underbara.
Det är viktigt att man litar på varandra i ett sådant här förhållande. Det har vi verkligen gjort.

Sorterade lite papper igår. Hittade annonsen från Blocket som jag har utskriven. Det var där jag såg henne för första gången. Servo, elhissar, taklucka och sist men absolut inte minst - gula lampor.
Love at first sight.

Om några timmar ska vi som sagt iväg. Bilprovningen för andra gången.
Senast surade dom om något motorfäste, och bad oss komma tillbaka.
Nu har vi fixat det där, så nu ska hon bara rulla rakt igenom.
06.50 är det dags. Sen blir det hem och sova.

Nu blir det fika - riskaka och vatten.
Det går bra nu.
________________________________________________________________


Kommentarer
Postat av: Jenzza

Diggar kärleksförklaringen...



Min houn é grann, di é houn...

2009-02-12 @ 16:05:21
URL: http://jenzza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0