Vad är konst?

Har tillbringat sjutton av det senaste dygnets timmar bland konstverk av alla dess slag.
Om jag blivit klokare? Nej, snarare mer förvirrad.
Ta inte illa upp konstintressenter, men jag förstår inte.
Riktigt märklig bransch.

En uppstoppad get med färg i ansiktet och ett däck runt magen.
En spegel fullkomligt nerkladdad med färg och smuts.
En glasfåtölj med en rund miniteve under.
Frågetecken?



Jag försöker leva efter Plötsligt i Vinslöv-snubbens konstaterande;
'Säger konstnären att det är konst så är det ju konst.'
Men ibland är det fan svårt.

Jag gillar skapande och tycker att kreativitet är riktigt tilltalande.
Men det här är något helt annat.
Det här överskrider mitt förstånd.


________________________________________________________________


Kommentarer
Postat av: Jenza

Den översta var fan cool!

Den understa var mer tveksam...

2009-12-23 @ 15:54:35
URL: http://jenzza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0