Same procedure as last year miss Sophie?

Gott slut.
Det låter förbannat tragiskt.
Men det kommer nog bli bra.

Nya år är roliga på så sätt att man alltid kan börja om.
Man har helt plötsligt en konkret gräns för förändringar.
Egentligen skulle man lika bra kunna säga 'På söndag ska jag..'.
Det gör man inte. Det räcker inte. Det är inte tillräckligt definitivt. 
Här ska det helst slås på stora trumman innan man tar tag i saker.
Och nu bankar jag som fan, det ska ni ha klart för er.
2010 kommer bli mitt år, jag känner det.
Nu går vi in i 10-talet.

I framtiden kommer vi referera till det kommande decenniet som 10-talet.
Vi startar kanske en radiokanal som enbart spelar 10-talshits.
Vi kommer titta på bilder och skratta åt våra 10-talsfrisyrer.
Skruvad tanke, men det kommer bli bra.

Ikväll blir det ett behagligt firande hos föräldrarna.
Mys med 'Grevinnan & betjänten'.
Världsklass.



Gott nytt år kamrater.
Ett nytt år innebär nya möjligheter.
Det ska vi ta tillvara på och utforska.
Efter bästa förmåga.

________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0