Bästa svenska låt genom tiderna?

How can I put into words?


Imorgon är jag ledig för första gången sen i torsdags. Har haft en kanonpåsk på jobbet.
Får bli en sväng till IKEA tror jag. Ska städa också, det är dags.
Har fått en lite rubbad inredningsidé. Återstår att se om det är genomförbart.
Det har jag minsann inte behövt några böcker till.

Robinson-Anna tilltalar mig.

Det tar emot att säga det, men Darins nya låt är riktigt grym.
I övrigt är det mycket svenskt nu. Orup har fått lite rampljus igen. Ledin är bra såhär års.
Lite Uno Svenningsson och Ted Gärdestad på det så har vi snart täckt det mesta.

Bästa svenska låt genom tiderna?
Kan det vara den här?

När jag ser all den ondska som vi människor släppt lös,
det meningslösa lidandet har jag svårt att förstå.
Alla har vi varit barn och hjälplösa nångång,
älskat utan gränser, älskat utan tvång.
Under ytan, är vi alla små.
Under ytan, kan en god själ förgås.


Garanterat topp-tio i alla fall.

Nej, nu drar jag till jobbet - igen.

Vad hände förresten med Avril Lavigne?
_______________________________________________________________

Kommentarer
Postat av: Anonym

Darins nya e grym=)

2009-04-16 @ 21:12:02
Postat av: Anonym

Darins nya e grym=)

2009-04-16 @ 21:12:47
URL: http://halajna.blogg.se/
Postat av: halajna

2009-04-16 @ 21:13:36
Postat av: Anonym

ojjjjsan vad hände, massa inlägg hahahaha

2009-04-16 @ 21:15:09
URL: http://halajna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0