Positiv.

Jag har länge räknat ner i antal flaggor.
Eller länge och länge, ett par veckor i alla fall.
När jag började var jag på 90 stycken. Nu har jag bara 10 kvar.

Det här känns fruktansvärt bra.
Allting som har med det här att göra känns skitbra.

Tre nattpass kvar.
Sen är det dags för mig att bli "normal".
En normal människa med normala arbetstider.
Normala arbetskläder och normala kollegor.
Jag kommer slippa få svara på frågan: "Är det inte jobbigt att jobba natt?"
Jag kommer kunna ta en afterwork-öl istället för en afterwork-fralla.
Bara nöjet att få gå i affärer och köpa arbetskläder, att få välja själv.
Och det behöver inte vara grått med reflexer.

Jag kommer vara ledig varenda helg.
Jag kommer kunna följa teveprogram utan att varannan vecka missa det på grund av jobbet.
Jag kommer kunna träna fotboll vid varje tillfälle.
Jag kommer vara trött när alla andra är trötta och tvärtom.
Jag kommer förhoppningsvis skratta mycket på jobbet. Med kollegor.
Jag kommer vid årsskiftet börja cykla till jobbet. 10 minuter max.
Jag kommer varje dag lära mig något. Utvecklas.

Nåt negativt då?
Jo, jag kommer vara förbannat morgontrött, men det är det värt.

På måndag, på måndag.
______________________________________________________________

Kommentarer
Postat av: Anonym

Good luck på de nya jobbet Lejsi!

2008-10-30 @ 08:54:43
URL: http://halajna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0