Soffpotatis och låga hopprep.

Händelserikt, det må jag säga.
Kvalitetstid med mina kära skapare, också kända som mina föräldrar.
Dom har sannerligen producerat en bra arvinge att förlita sig på när det blåser hårda vindar.
Idag har jag utrett en hel del.

Var och spanade in mitt nya crib.
Inget mjukt för ögat alls, nikotinväggar och vidrig röklukt.
Förstå att jag myser vid tanken på renovering och sanering.
När jag pillat färdigt med det där stället kommer det bli asbra.

Köpte soffan idag. Dyrt, men absolut värt det.
Har även styrt upp andra saker kring min flytt. Är en bra bit på väg nu.
Flyttar kring nyår - frivillig bärhjälp?

Slutspels-skägg.

Veckans språk.
Finn ett fel i den här meningen:

"Club Brügge har släppt in 4 mål den här säsongen, det är färst av alla i ligan, ändå kritiseras man för sitt försvarsspel."

Precis. "Färst"?! Eller "Färrst" om ni så vill. Jag vet inte.
Det kan väl ändå inte vara rätt?
Finns i alla fall ingenting på Wikipedia som antyder det.
Antingen är kommentatorn på TV4 fruktansvärt smart, eller fruktansvärt dum.
Han stal i alla fall lite tid och en reaktion från mig ikväll.

I övrigt kan jag informera min nya läsare att "pärlbullar" är namn för chokladbollar med pärlsocker på.
Tro för all del inte att vi bakar dom själva. Nej, vi köper dom hos Alf.
Just nu det absolut godaste som finns - direkt från Delicato.
Vi ska bli tjocka.
Förlåt, tjockare.

I övrigt: Välkommen!
_______________________________________________________________

Kommentarer
Postat av: Anonym

få färre färst. det är rätt.

2008-10-24 @ 11:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0