Movin', movin', movin'.

Godafton.

Man kan enligt okänd uppgift säga "färst" i en mening, helt korrekt.
Märkligt att jag inte hört det under något av mina tjugotre år i livet.
Man slutar väl aldrig förvånas dock.

Imorgon ska jag överraska mig själv med att köpa säng. Lite som en tidig julklapp åt mig själv.
Det börjar dra ihop sig. Lika bra att fixa grejer när man har tid och möjlighet.

Prio 1: Soffa
Prio 2: Säng
Prio 3: Tv
Prio 4: Renates vara eller inte vara?

Soffan är redan avklarad - känns skitbra.
Sängen fixas imorgon.
Tv känns ganska avlägset. Det tar vi när finalen i Champions League börjar närma sig.
Har ju redan en tjock-tv som funkar kalas.
Behöver jag överhuvudtaget bil?

I vilket fall som helst så ser jag fram emot det nya året, årsskiftet i synnerhet.

Olé, olé, olé..

Igår gjorde jag en lista.
En lista jag trodde skulle vara enkel.
Den var skitsvår att skriva.

Jag har kommit på en grej.
Skiter man bara i att ta sig för grejer, sparar man massor av pengar.
Säger man bara "nej" oftare, sjunker inte summan på kontot så jävligt.
Ibland är resultatet av det skittråkigt, men man kan ändå le när man går till banken.
Skitsmart. Prioritering. Det är jag asdålig på.

På måndag börjar jag nya jobbet.
Klockers.
Natti.
________________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0