I quit.

Just det.
Idag traskade jag bestämt in till chefen och bad honom fara och flyga.
Okej, riktigt så gick det väl inte till.

Fick erbjudande om nytt jobb igår.
Eftersom det är ganska mycket precis vad jag letat efter, var jag inte sen att tacka ja.
Ny bransch, ny stad.
Detta innebär att jag gjort mitt på Securitas.

Adjö nattjobb - goddag dagarbete.
Hejdå helgarbete - hallååå helgledighet.
Far åt helvete Lund - Tja Malmö!

Så idag har jag skrivit under min egen uppsägningsansökan.
Skitsnygg kråka. Om en månad hoppar jag på ett nytt tåg.

Har provsuttit min urläckra soffa också.
Återstår bara att se om den får plats i min blivande boning. Tumstock.

Som om detta inte var nog har jag tagit farväl av en när och kär.
Det gör ont nu, men det blir nog bättre. Det är ju bara 30 mil.
Och ingen eller ingenting är längre än ett samtal bort.
Kommer sakna dig kompis.
________________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0