We built this city.

We built this city on rock and roll.
Förbannat bra låt.

Zlatan Ibrahimovic
är gigantisk. Välförtjänt.
Lars-Åke "In da house" Lagrell ska ha all heder i världen för att han bjuder på sig själv.
"Där hänger min dräkt."
Fantastiskt roligt.
Youtube-material.

Klassisk gåshud när Zlatan tog emot guldbollen till ljudet av världens bästa låt; Fix you.
I samma lokal där vi för nästan exakt 2 månader sedan hörde samma låt live.
Mäktigt.

Annars då?
Jo, afterwork med jobbet i fredags.
Man kan väl säga att jag fick betala priset alla nya får betala.
Att kallas för "Rookien" en hel kväll och vara kraftigt utsatt i drickspel kan både ha sina för- och nackdelar.
På plus-sidan hade jag riktigt jävla roligt. På minuskontot kommer väl den där jäkla bakfyllan.

För att summera: Jag har kalas-kollegor.

Det här med att jobba dagtid har resulterat i enorm trötthet vid den här tiden på kvällarna.
Att vara extremt trött är bland det skönaste som finns.
Dock inte på morgonen.
Det gillar jag inte, men det är ok.

Ett utdrag från min playlist just nu.

Bon Jovi - You Give Love A Bad Name
Jefferson Starship - We Built This City On Rock And Roll
Stereophonics - Dakota
Bon Jovi - Lay Your Hands On Me
Joshua Radin - They Bring Me To You
Bonnie Raitt - Have A Heart
Boston - A Man I'll Never Be

Avslutar med en sjukt otippad;
Thomas Järvheden - Om Det Var Vi
Som vi pågar hade sagt: "De e en grann bit."

Sen ska jag motvilligt avslöja att jag tycker Per Gessle - Silly Really är rätt ball.
Nu ska jag sluta kämpa mot mina ögonlock.
Jag erkänner mig besegrad.
Natti.
_______________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0