Vikingarna - Den Stora Dagen + Nissi Beach.

Världens bästa dansbandslåt. Utan tvekan.
Fast det är egentligen en visa.

När hon lägger på en duk, den finaste hon har,
så ringer det på hennes telefon.
Hon blir glad och lyfter luren och hör rösten på en karl.
Hennes allra yngste son.


Jasså, säger du det.
Du kan inte komma ifrån, du tog fel på vilken dag det var.
Nej det gör ingenting.
Om det är nåt bara ring, för jag finns ju här var dag.


Vikingarna - Dansbandens AC/DC.
Texten har ett så tydligt budskap. Sorgligt men vackert. Tänkvärt framförallt.
Har ni inte lyssnat på hela texten tycker jag absolut att ni ska göra det. Tankeställare.

Min tillvaro idag har på sätt och vis gått hand i hand med låten. Därav hängivenheten.

____________________________________________________________


Imorgon är det torsdag.
Sen är det bara fredag, lördag och söndag kvar.
Det var nån som skrev "fjoong sen åker jag". Det tyckte jag var trevligt.
Kan återigen berätta att jag fr.o.m måndag kommer spendera en veckasydligare breddgrader.
Närmare bestämt Cypern. En liten ö söder om Turkiet. Där det just nu är kring 25 grader Celsius.
Det tycker jag är lagom.

image615
Nissi Beach - Ayia Napa. Här är det väl tänkt att vi ska plaska litegrann.


Planerna tills dess:
Torsdag: Städning, pengaväxling och restaurangbesök med en god vän.
Fredag: Kompletteringsrunda i stan. Linnen perhaps. Sista arbetsnatten innan avfärd.
Lördag: Agera flyttgubbe och dricka lite öl. Planerna säger utgång på ett visst 3-årsfirande.
Söndag: Födelsedagskalajs, fotbollsmatch mot Bjärred. Öl? Döögammal.
Måndag: Godmorgon Malmö Airport. Det här är Rickard. Han är ny här. 11.00. Up, up and away!

Fortlöpande under den här tiden kommer det pågå packning.
Jag hatar att packa. Jag är dålig på det, och glömmer alltid nånting.
Men skit i det. Jag ska förfan till Cypern. Det blir bra galej.

Vi kör ytterliggare en check-up på de fyra livstecknen.
Kärlek - Det finns fortfarande i massor. Jag är jättenöjd.
Hälsa - Jag mår riktigt fantastiskt bra nu. Skulle aldrig tillåta mig själv att bli sjuk.
Glädje - Du kan tro den finns. Just nu stavas den Cypern. Wohooo! Aaadu eller!?
Tid - Har egentligen jättemycket tid. Ändå stressar* jag. Medfödd sjukdom kanske?

*Mina närmaste hävdar att jag inte vet hur man stressar och absolut inte kan stressa.
Jag blundar för detta påstående.
_____________________________________________________________

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har verkligen hittat den där låten.. den är ju så sorglig så man gråter. Men vacker och får en till attfå en riktig tankeställare. jag lyssande på den ett tag i vintras under min långa färd till skolan (6,5 mil) men jag fick helt enkelt sluta för jag böla nästan varje gång jag hörde den. blödig som jag är. härligt härligt 25 grader... vem skulle inte vilja vara där. du kan ju alltid lyssna på sneakers "glider in i sommartider"... vi drar till aiya napa... packa lugnt!!

2008-03-27 @ 10:27:25
Postat av: Anonym

du förresten du som också gillar låttexter. där e faktiskt en fin dansbandslåt till fast jag inte är en större diggare av dom.men låten och txten är så otroligt vacker. LAsse STefanz " i ett fotoalbum" .
I ett fotoalbum där står tiden stilla, mellan pärmarna är allting som förut och vaarenda gång vi bläddrar i bland minnen kan vi le och säga tänka som man såg ut...."

2008-03-27 @ 10:32:05
Postat av: André

auuduuu.. sikken bit, sikken resa, fjoooong.... auuduuu

2008-03-27 @ 14:12:38
URL: http://kroniz.blogg.se
Postat av: Trapp

Lasse Stefanz - I ett fotoalbum är dansbandens absoluta toppklassiker!!

2008-03-28 @ 16:51:45
URL: http://jenzza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0