It's no sacrifice. It's just life.

I'm coming home again.
Excuse me little homie, I know you don't know me but..

In too deep.

Man blir en starkare människa av att vara singel.
Man tvingas bli självständig, göra saker ensam.
Hade ett givande telefonsamtal om det här för någon dag sedan.
Sen dess har det etsat sig fast i huvudet på mig.

Visst, i början är allt skit för dom flesta. Men satan vad lärorikt det är.
"Min svagaste stund hittills var när jag skulle lära mig titta på tv ensam."
Bara en sån sak. En prövning för psyket.

Det jag vill ha sagt är att det är livsviktigt att utsättas för prövningar.
Lite motgångar tar inte livet av dig. Dom berikar ditt liv och gör dig starkare.
Nästa gång vet du dessutom hur du ska hantera det. Inlärning.

Fan, man kanske skulle bli präst.

Det som är sjukast av allt är att det tagit mig nästan 2 år att komma underfund med allt det här.
Jag har också blundat, mått piss. Försökt hitta substitut i form av nya intressen. Allt för att fylla
tomrummet. Ibland har det funkat. Oftast inte. Allt byggt på min egna osäkerhet.
Jag har levt i en värld av ignorens. Jag har skadat mig själv.
Det gör jag inte längre.

När jag var 17 var jag ingen.
Nu är jag någon.
_____________________________________________________________

Kommentarer
Postat av: Linda

psykolog eller kurator skulle jag nog vilja säga istället... att du skulle passa som istället. som du själv kommit på så är livet fullt av motgångar och utmaningar positiva som negativa men som sagt man växer, lär sej och utvecklas i takt med dom även efter 30 kan jag lova. så!! ta för dej lev liet fullt ut för det går fanimej inte i repris, och skulle de göra de så ska jag leva om mitt liv från den dag jag träffade Roger och sen ska jag bli flygledare. ha de gott!! /L

2008-03-19 @ 21:38:35
Postat av: Trapp

Heey gubben! Jag skulle lätt komma till dina gudstjänster i alla fall...

Älskar att komma in och läsa dina tankar!
Hörs imorrn...

2008-03-20 @ 15:02:42
URL: http://jenzza.blogg.se
Postat av: Linda

Jag gillar med dina
djupa tankar i din blogg. ha en skön påsk. GLAD PÅSK!!!!! önskar oss här ude

2008-03-20 @ 16:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0