Even if I could, I wouldn't leave you crying.

Ångesten infinner sig.
Hur ska jag komma ur det här?
Bit i det sura äpplet. Gör det. Okej.

Idag har jag städat två gånger.
När jag städat klart första gången och skulle stänga fönstret lyckades jag - såklart - smälla ut en
blomkruka över hela golvet. Jord, porslin och stenar precis överallt. Underbart.

Vi provar en check-up på de fyra livstecknen.
Kärlek - Det finns i massor. Ännu positivare är att det inte kommer bli mindre.
Hälsa - Jag mår skitbra. Har dock haft huvudvärk i ett par dagar. Ignorera, ignorera.
Glädje - Ja, den finns såklart. Just nu trycker jobbet ner mig lite, men det kommer bli bättre.
Tid - Har relativt gott om tid faktiskt, men likadant här. Jobbet snor en del av min lediga tid tyvärr.

Det verkar som jag lever.
Skitbra.

Herrmiddagar.
Börjar man inte bli tillräckligt gammal för det?

Jag har kommit på att vädret har en fruktansvärd inverkan på mitt humör. Jag dog lite igår.
Snöstorm är inte riktigt det som gör mig lycklig.
Köpte en dvd-film idag. "Rena rama Rolf - Säsong 4". Har garvat åt den med en nära vän och hans hund.
Christoffer vill flytta. Det vill Jens också. Det vill jag också. Vi sitter i samma bil, precis som Bo-Kaspers.
Det hade gjort mig lycklig. Jag myser vid tanken att inreda min nya lya från scratch.
Stiga in i en tom lägenhet och bara skapa. Låta fantasin flöda och skaffa sig ett personligt boende.
Tv-bänk, soffa, mattor. Jag tycker t.o.m att det ska bli skitkul att köpa bestick och välja gardiner.
Efter påsk ska jag börja sätta press på dom där uthyrningsgubbarna och tanterna.
Den senaste tidens röriga tillvaro har satt ljus på saker och ting.
Jag behöver en tillflyktsort. Nånstans där jag trivs och kan bli äldre. Nåt som är "jag".

I don't have much to give you.
I don't have much to share.
I reach as far as I dare go and pray I'll find you there.

I don't have much to offer.
Just body, mind and soul.
_____________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0