Byggarbete pågår.

Nu är dom här och borrar och har sig, Helan & Halvan.
Den ena mer förvirrad än den andra.
Ajja, det blir kanske bra.
07.45 ringde det på dörren. Jävla otyg.
"Vi börjar här.", sa dom.
"Kanon", tänkte jag. Så kommer jag hem i någorlunda tid.
Nu såhär i efterhand kan jag tycka att dom kunde kommit efter lunch istället.
Hade behövt sova lite.

Nu gick dom. Skulle hämta lite pluggar och sånt där "bygg-tjosan".

Jag har sovit uselt illa på Denki's minisoffa.
Två timmar - max.

Nu kom en av dom igen. Göran heter han. Det är han som är Helan. Han pratar märkligt.
Vad den andra lilla saken heter vet jag inte. Skulle gissa på Dejan eller nåt.
Dom har sinsemellan lite problem med språket. Mycket "va?".

Jävlar vad Göran väsnas. Bli färdig nu så jag kan köra hem och sova.
Som han skruvar du. Han är fanimej redig den där Göran. Verkar vara lite av en "allt-i-allo".
Förman här på bygget kanske. Sladdar och skit ska han fixa. Tar en jävla tid dock. Mycket pill.
Det är i alla fall konstaterat att dom inte jobbar på ackord.
Undrar vad Dejan a.k.a Halvan gör. Han har varit borta väldigt länge nu.

Återkommer väl med fler smaskiga detaljer senare.
Dom verkar nämligen inte ha några som helst planer på att avlägsna sig.
Suck.
____________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0