Bilkrock.

Igår vaknade jag av skrikande däck och en ordentlig smäll.
Undersökte saken och hittade en bil i diket en bit från mitt fönster.
Hoppsan.

Nu har jag rakat mig. Det är förbannat tråkigt.
Läste något upplyftande i tidningen imorse.
Det ska bli SOL och VARMT både onsdag och torsdag. Mina lediga dagar.

Den senaste tiden har jag fått höra lite konstiga uttalanden och kommentarer.
Ogenomtänkta och smått korkade. Från folk jag högt respekterar.
Svårtolkade ord. Den spontana känslan är besvikelse.

Jag förstår inte det mänskliga behovet av att tracka ner på folk.
När man vet att en människa mår mindre bra, göra saker, säga saker för att få människan att må ännu sämre.
Ta upp saker som man vet att personen absolut inte vill höra, bara för att jävlas.
Varför är man överhuvudtaget elak mot en annan människa. Vad tjänar man på det?
Vi har fått, i stora drag, hundra år på den här planeten. Varför inte göra dom hundra åren så bra som möjligt - för alla?
Ge komplimanger, berätta när någon gjort något bra. En klapp på axeln vid motgång.
Är det så jävla svårt?

Jag är personligen ingen världsmästare på det, och ju mer jag tänker på det, ju dummare känner jag mig.
________________________________________________________________

Kommentarer
Postat av: Trapp

Håller med dig till fullo! Bra skrivit...



Fattar inte konceptet av att vara elak heller och håller ännu mer med om det sista... Att ju mer man själv tänker på det, ju dummare känner man sig!!



<3

2008-07-01 @ 18:46:25
URL: http://jenzza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0