Disturbia.

Ibland läser jag Postis i Sydsvenskan.
Mest för att vara lite nostalgisk. Minnas hur våra hjärnor fungerade när vi var i den åldern.
Ofta är det något som sticker ut, som väcker garv hos mig.
Idag var det ett helt inlägg om att "lärarna borde respektera vår fritid."
Då skrattade jag.

Det är ganska synd att man inte föds med en färdigutvecklad hjärna. Det hade kanske varit bra.
Tänk så många kloka beslut man hade tagit från början då. Man hade inte kastat Truls grävmaskin i soptunnan när fröken tittade på. Man hade gjort det när hon tittade bort.
Tänk er massa 3-åringar på lekmattan på dagis. Rena riksdagen. Massa olika barn, med massa olika åsikter.
Fast det hade kanske varit lite tufft att, som vuxen, behöva be om deklarationshjälp från den hypersmarta Felicia, 4 år.
Och barn måste ju få vara barn, så vi glömmer allt det här.

När jag lägger in videoklipp från mobilen, på datorn, försvinner ljudet.
Mycket irriterande. Någon som har någon förklaring på det här?

Jag har inte rört mitt ½-kilo marknadskarameller. Förrän nu.
Åååh, himlalikt.
_________________________________________________________________


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0