Kalma'-besöket i helga.

image560
André K - El Maco - El Värd.

  


Mig sitter i ML-bilen på väg hem från Kalma'. Det har varit en turbulent helg med intriger, tjafs och garv.
Lag Syd mot Lag Nord. Dock utan ö-råd och utröstning.
Kvinnor är ett otyg. I många fall. Dock inte alla. Det håller vi med om mer eller mindre.
Bröst, bortamatch och förmågan att vara likgiltig när det väl gäller har diskuterats i massor.
Heineken, X-ider, Mariestad och äcklig, billig studentöl har varit vår gödsel i helgen.
Bilderna:
Grabbarna på förfest i världens största studentlägenhet.
Denki blev laddad på Puben. "Vilken jävla pub?", undrade han idag. Precis.
Christoffer Öberg heter numera "Krille". Var tvungna att stanna och föreviga.

[Malmö 137] läser jag på en skylt. Det är långt kvar.
Det är söndag. Inte vilken söndag som helst heller. Det är ju denna söndagen.
Pukavik är Jesu födelseplats. Kanske inte, men det hade varit kul.
Offspring - Kids aren't alright är en fantastisk låt. DU är fantastisk!
Crilles Bil & Däck är en mötesplats för unga turister i ML-bilar. Vi var där. Mycket nöje.
Bensinen kostar 12.09 i Pukavik. Det är väl bra? Eller?
Nu orkar jag inte skriva mer. Vi hörs eller.

Mig är tillbaka igen. Mig upptäckte att bensinen i Norje kostar 11.98. Det är bra.
Kom till att tänka på en annan grej. Varför är klockan en kvinna?
Vad är klockan? - Hon är 16.02.
Han då? Vad är han? Vem är han? Varför är inte hon en han?

Varför skriver jag "mig" istället för "jag"? För att det är fel. Eller hur Trapp?
Motorväg. Kanon. Vi ses hemma.
Tollarp 11.94. Det är ju dööbilligt.


Följande finns uppsatt på ett hus längs vägen.
"HEM O DÖDSBO KÖPES KONTANT"
Vad innebär det? Jag fattar inte. Hjälp?



I grevens tid.

Tänk dig följande scenario:
Du har kört 22 mil. Bensinlampan lyser och har så gjort ett tag.
Du tänker: "Vi klarar oss till macken, det är lugnt."
Pulsen stiger i samband med att mätaren är så mycket i botten det går.
Lättnaden när du svänger in till macken är skön.
Med 30 meter kvar till pumpen dör bilen. Den verkligen tvärdör.
"Tur i oturen att det var just här", tänker du. Vad är oddsen liksom?
Bilen är en minibuss fullastad med verktyg och skit. Hur tung som helst.
Ni är två stycken. Börjar putta bilen framåt. Självklart är det en svag uppförsbacke till pumpen.
Ni klarar 10 meter. Sen är det stopp. Gropar i asfalten sätter stopp. Det går inte.
Inte en människa i sikte. Ingen hjälp.
I bilen finns en dunk med innehåll. Om det är diesel eller bensin vet ni inte. Bilen går på diesel.
Vad gör du?

Jag tror att du hade hällt ut innehållet i dunken, gått bort till pumpen och fyllt dunken med diesel.
Det är ju det absolut bästa tillvägagångssättet i er situation.
Kan man ju tycka. Jag vet vad vi gjorde.
Vi ringde efter våra polare för att dom skulle komma och hjälpa till att putta.
Puckon? Dom säger att man förlorar hjärnceller när man dricker sprit. Det stämmer nog.
Lyckligtvis slog den "rätta" tanken oss när vi hade vännerna i telefon och kunde säga åt dom att
fortsätta köra och inte vända om. Ingen skada skedd, men ett garv berikat.

Lagbilden fixades såklart. Kommer inom kort. Eller foto. Eller? Va? Aaaadu.
_____________________________________________________________


Kommentarer
Postat av: Trapp

Haha underbart!

2008-01-27 @ 21:46:26
URL: http://jenzza.blogg.se
Postat av: André

döö bra bild.. hade jag hatt?? Att jag hade

2008-01-28 @ 23:27:37
URL: http://kroniz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0