Den morgonen.

Frukost avnjutes vid köksbordet.
Det är måndagmorgon, mörkt och alldeles knäpptyst.
Genom fönstret skådar jag vinden vaja i träden.
Likt en lykta i dimma arbetar sig ljuset från gatan emot mig. Det är vackert.
Jag sitter alldeles stilla, tittar på mitt stora, kalla mjölkglas.
Det är tur att vi har vintern, tänker jag.
Hur skulle vi annars kunna uppskatta våren, och sommaren?

Det är just nu den tid på dygnet då det enda man hör är fågelkvitter som tränger in
genom tegel och betong. Det dova månljuset kämpar mot molnen för att synas. 
Nu känner jag mig harmonisk. Likt en björn redo för sina månader i ide.
Det här kommer bli en bra dag, det känns i mitt inre.
En bra dag börjar alltid med en dålig dikt.
Se dess skarpa svängar och identifiera din vardag med den.

Vänta bara tills jag börjar rimma.

4-5 timmars sömn nu, sen är jag pigg och redo för ett tandläkarbesök.
Ha en härlig måndag, gott folk.
____________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0