Julhat, Julångest, Julklappar & Julmusik.

Så var det den här jävla julen igen.
Nejdå, mitt hat har faktiskt lindrats dom senaste åren.
Är av åsikten att man får tycka precis vad man vill och det här tycker jag fortfarande är en överkommersiell skithögtid.
Men det är ju bara jag. Visst, det är jättemysigt att familjen samlas och så vidare, men det är egentligen allt.
All jäkla hets hade jag klarat mig utan.

Julklappar, man ger och man får.  Som jag ser de köper man ändå bara prylar till sig själv.
Det traditionsenliga frågan kommer; Vad önskar du dig?  
Sen får man det. Men för att få det måste man köpa något annat till den personen, som den personen vill ha.
Är man sedan i den situationen att man inte vet vad man ska köpa, växer ångesten just på grund av det.
Nej, skippa skiten säger jag. Sätt åldersgräns på det. Är du över 15 får du inga julklappar.

Mm, bitterfitta säger ni.
Realist säger jag.

Bevis på den upphausade julskitens extremitet:
Har haft radion på hela dagen på jobbet. BARA julmusik.
Hävdar bestämt att Britney Spears - Santa Can You Hear Me, fortfarande är den bästa jullåten.

Kalle har jag missat också. Föga tråkigt.

Julen är fin. Men som sagt lite for mycket för min smak.
Det vet folk runt omkring mig.
Julhataren Claes.



Jag säger såhär.
Jag respekterar och beundrar alla som älskar julen, men julen är inte min favorit.
Undantaget är Stämbandet's årliga spelning på Shakespeare.
Makalöst bra även i år.

Just det, höll på att glömma.
God jul och sånt på er! Ha det kalas och ät inte för mycket gröt.
_______________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0