Turist i Trelleborg.

Ja, så var det det här med Trelleborg igen.
Det är svårt. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka.
Visst är det en trevlig liten stad, men på nåt sätt känns det som att resa tillbaka i tiden.
Inte långt, men tillräckligt för att man ska känna det.
Idag var det faktiskt kanonväder. Till och med så att solen värmde när jag stod och tittade på den där jätteringen på det där lilla torget. Den var verkligen gigantisk. Vad det var och varför vet jag inte, men den var där.
Fyndade en sånhär "mans-sjal"  eller vad det var för något på Rozzie. Jack & Jones fast i Trelleborg. Och med kostymhörna.

Var på sjukhuset hos Ing-Britt. Hon var suverän på att sticka. Jag svimmade inte. Jag dog inte heller. Jag märkte det knappt. Eller jo, det gjorde jag, men Ing-Britt var en fena på det där.
Stod och tittade på en informationskarta över sjukhuset. Till min stora lycka fann jag att sjukhuset i Trelleborg har ett konferensrum som heter Peter Pan. Ni kan tro jag började skratta. Haha..

image425
Ingbritt's kontor.

Sen tog jag mig en liten sightseeing-tur i den sydliga hamnstaden Trelleborg.
Det gick fort. Hann dock med att se "kändisar". Erik Sundin och Jonathan Berg från TFF.
Efter att ha betat av gågatan på ett par minuter promenerade jag vidare in i Stadsparken.
Nostalgi till tusen! Herrejisses!
Min syster
bodde i Trelleborg för många år sedan. När jag var liten.
Fick flashbacks från när vi var i parken och kastade brödbitar till alla dom där äckliga fåglarna.
Fåglarna var fortfarande lika äckliga. Fast nu var dom nog fler.
Jag tror faktiskt att dom där påfåglarna konspirerade emot mig. Dom omringade mig fast dom var innanför ett staket. Helt sjukt!
Där var en konstig svart svan med världens längsta jävla hals. Galet.
Han var nog utstött för att han hade så lång hals. Han var inte där alla andra var. Eller så var han inte hungrig helt enkelt.

Så, hur ska vi då sammanfatta det här.
Vi kan väl säga att jag förstår varför trelleborgarna tycker om sitt Trelleborg.
Det är en fin stad. Folk som kommer utifrån tycker säkert också att det är en fin stad.
Men för en kille som är uppväxt mittemellan Trelleborg och Malmö är det svårt.
Fördomarna föds man liksom med. Man kör hellre norrut än söderut. Trelleborg kommer alltid vara Trellehulla, hur mycket vi än försöker blunda.
Men jag har hittat andra kvaliteter med Trelleborg. Det är bra.

image426
En del av påfågel-nästet. Livsfarliga djur det där. Brrr..

Kommentarer
Postat av: adfs

trelleborg kommer för all framtid suga, och har alltid sugit balle

2007-10-25 @ 16:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0