Samtalen.

Klockan är snart 04.00. Jag är dödstrött. Sanslöst torr i ögonen.
Längtar nåt fruktansvärt efter min renbäddade säng.
Om 3 timmar ligger jag där.

Natten har kantats av ett par telefonsamtal från diverse berusade människor, tillika vänner.
Det är ju bara onsdag, tänker ni. Helt rätt.

Petter:
"Vi tycker om dig, Slejs."
Tack, det var fint sagt. Innerligt och äkta. Hahaha.

Siw:
"Köp en stock C-vitamin och ta dubbla doser."
Min vän berättar för mig hur jag ska leva ett bättre liv. Tack för tipset, Siw!

Någon hade tydligen kräkt också.
Varför missar jag alltid allt det roliga?

Har haft ett väldigt tänkvärt samtal med min kollega inatt också.

Tänk dig:
Du är städare på en stor svensk bank.
Du rullar in din städvagn i hissen precis som du brukar göra varje måndagsmorgon.
Denna dagen är inte som alla dom andra. Det står nämligen en pengapåse där, full med pengar.
5 miljoner närmare bestämt.

Vad gör du?
Tänk igenom saken noga. Rätt och fel existerar inte. Bara i ditt huvud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0