22.

We know the key to unity of all people,
is in the dreams you had so long ago,
that lives in all of the hearts of people. 
who believe in unity.
We'll make the dream become a reality.
I know we will,
because our hearts tell us so.

Stevie Wonder - Happy Birthday.


De senaste dagarna har varit omtumlande, minst sagt.
Det ena efter det andra har inte riktigt gått min väg.
Många olika saker. Vet inte riktigt vilket som är tyngst faktiskt.

I helgen ska jag i alla fall ha roligt. Träningsläger med fotbollen.
Precis vad jag behöver just nu. Eller kanske inte. Vi får se.
Har i vilket fall som helst aldrig firat min födelsedag i Degeberga, så det blir nåt nytt.
Spännande.
Klockan slog ganska nyligen midnatt.
När man var liten gick man alltid och lade sig extra tidigt, för att födelsedagen skulle komma fortare.
Så är det inte riktigt längre. Har på senare år skaffat mig en årlig tradition dock.
När klockan slår tolv spelar jag ovanstående låt för mig själv. Patetiskt, men det känns bra.
Låten är 5.58 lång. Det är bra minuter. Sen brukar det kännas som skiten lika gärna kunde vara över.
Och se på fan, det är ingen som helst skillnad i år heller.
Känns som en återvändsgränd.
Låter sjukt deprimerad, jag vet. Men i år finns det faktiskt lite befog för det.

Allt är dock inte skit.
Lite nostalgi har det också hunnit bli.


image170
"Det betyder: Du är en babian, inte jag."


Och glöm för allt i världen inte att ketchup är en krydda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0