Videomix.

Idag blåste jag hem från jobb. Helt sjukt.
Blev väckt imorse. Kan du jobba? - Jajaja..

Har gått miste om något idag.
Tack vare jobbet. Man kan reta sönder sig ibland.
Det hade varit trevligt. En annan gång.
Då ska det inte vara så stressigt.

Med min garderob har det inte hänt mycket.
Otippat.
Imorgon efter jobb kanske. Kanske.
Känns som jag vill slänga hälften.
Kan man göra det? Jag använder ju ändå aldrig det.

Vad händer i helgen?
Inte ett skit. Jag ska inte göra nånting alls.
Bestämde mig för att ta det lugnt.
Längesen jag hade en lugn helg.
Ska jobba tidigt på söndag så det blir bra.

Måste berätta en rolig grej.
Får jag det, Petter? Jaa, klart jag får!

En kille jag känner skulle köpa julmust.
Dom hade inte det på Statoil, så han körde till Videomix på Mobilia istället.
Han köpte sin julmust och slogs samtidigt av kassörskans skönhet.
Upprymd av betuttning satte han sig i bilen och körde därifrån.
Efter några hundra meters körning insåg han att han inte visste vad
drömtjejen bakom disken hette.
I en actionfylld U-sväng återvänder han till Videomix på Mobilia.
Väl framme känner han att han måste ha en ursäkt. Han börjar plocka
lite lösgodis samtidigt som han sneglar bort mot den söta tjejen utan namn.
Han tar mod till sig. Går dom 7 stegen fram till kassan.
- Vad heter du?, frågar han charmigt.
- Sandra, svarar kassörskan.
Pinsam tystnad råder..
Min vän lyckas dock rädda situationen när han klämmer fram:
- Jag heter Petter.

Fotnot: Petter heter egentligen inte nåt annat.

Petter är min homie.
I love him to death!

Sånna grin vi hade!
Eller vad säger du, Hjärtat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0