Sommarminnen 2.

127459-74
Tias & Petter en sommarkväll vid Vanen med Guld-Ivve's pilsner på "bordet".

Det var tider det. Inga plikter, förutom då La-Urin som ångade iväg i Skrutten
varje morgon för ytterliggare ett arbetspass på Posten.
Det var väl iungen som avundades honom direkt när man vaknade upp i
solljuset,
antingen i en stol, ett tält, en husvagn. Eller på campingen längre bort.
Jag glömmer aldrig när pappa Pelle kom på MC'n med färska bullar och kaffe.
Självklart var han av med sin lille påg. Var han höll hus var det ingen som
riktigt kunde svara på.
"Antagligen på campingen med nån dama."

Hjärtat
körde Mitch-dive från bryggan.
Trollet satt under parasollet.
ICE hade gula badbyxor.

Jag kände inte Petter då.
Jag lånade bara hans tröja.

Det var en bra vecka.
Ska bli förjävla för ball att göra om den i år!
"Puh-björn, min Nalle Puh-björn."

Vi får snart börja leta en ersättare för Vanen. För den finns väl inte mer?

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Puh-björn, min Nalle Puh-björn."
men åå hälsa nalle puh!

2007-01-26 @ 18:55:36
URL: http://mallanisalive.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0