Suggestions.

Jag har ett förslag till lagändring.

Kan vi inte förbjuda lastbilar att köra om lastbilar?
Och om sedan någon lastbilschaufför trotsar detta borde det vara lagligt
för oss vanliga bilister att stanna och pryla skiten ur den skyldige.

Sen kan jag kraftigt ifrågasätta svenskarnas obefintliga rondellkörnings-förmåga.
Kan vi inte sätta en polis i några rondeller, så denne kan omhändertaga och skicka
de okunniga på någon form av kurs? Då kanske vi får en minimal förbättring.
Allt är bättre än inget?

Ja, jag är bitter. Jag är en sådan som svär som fan när jag kör bil.
Det står jag för. Och när det är nära att drabba min ögonsten ryter jag ännu mer.
Kvinnan i mitt liv, Renate, var med om två traumatiska situationer där hon var nära
att få bärgningsbils-biljett till skroten.

Om jag är perfekt?
Nej, men jag tar hänsyn till andra och gör mina "hyss" när jag är ensam.
______________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0