Markus Fagervall - Echo Heart.

127459-45

Yes, Slejs har införskaffat skivan.
Tänkte göra den lite rättvisa efter Aftonbladets sågning.
Tycker egenligen inte att man kan recensera musik och film,
men ska trotsa mig själv lite.


Markus Fagervall - Echo Heart.

1. All The Way \\ [SSSS]
Introt är speciellt. Första tanken var:
Är det säkert att jag fått rätt skiva, så det inte är Sandra Dahlberg dom stoppat i fodralet.
Men sen hör man Mackans riviga stämma. Då mår man bra igen.
Lite Bon Jovi-inspirerat hör jag mig själv tycka i inledningen. Det är bra skit!
Bra öppningsspår.

2.
How Come You're The One \\ [S]
Gillar man oljud så är det här bra. Personligen har jag lite svårt för det.
Blir en smula tjatigt. Tyvärr Mackan. Jag vet att du kan bättre.

3. Close My Eyes \\ [SSS]
Refrängen är mycket behaglig. Jag gillar ju Markus säregna röst därför är en
sådan här låt örongodis för mig.

4. Everything Changes \\ [SSS]
Än har jag inte tröttnat. Studio-inspelningen är faktiskt väldigt annorlunda. Vet inte om det
är bra eller dåligt. Har vant mig vid live-versionen, så den här känns lite för fin.
Jag får fortfarande gåshud av låten dock. Så den är väl helt okej, haha.

5. Something Real \\ [SSS]
Här är det rivigt. Markus rätta element. En låt som behöver några gånger för att etsa sig fast.
Men sen sitter den där.

6. For Once \\ [SS]
En bra låt, men den försvinner lite i mängden. Den sticker inte ut om man så säger.

7. Indian Sky \\ [S]
Äntligen ett pianointro! (Om man bortser från Everything Changes)
Sen blir det lite tråkigt.

8. Heartstopper \\ [SSSS]
Det fullkomligen skriker Lenny Kravitz. Love it! Det här är vad vi kallar bra gig!

9. The Best Of What I Got \\ [SS]
Rockigt. Enformigt?

10. Hole In The Sky \\ [SSS]
Skivans tryckare. Soft, skön, behaglig, mysig, you name it. Låten har det.

11. Only You \\ [SSSSS]
Det brukar väl heta att man sparar det bästa till sist. I alla fall i detta fallet. Kan ju kanske
bero på att jag avgudar Coldplay.
 Mina damer och herrar, får jag presentera min egna
favorit på skivan. Nästan Fix You-klass.


En genomgående bra skiva med ett par snedsteg. Men det är helt okej på ett debutalbum.
Vilken blir nästa singel då? Mm, spännande :-)

Alltihopa med reservation för ändrad åsikt.
Skivan är ju ny.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0